Sunday, August 24, 2008

|update2~!|

i wanted to update earlier on my OBON YASUMI but then tetiba saje angin 'ketiadaan mood' ku melanda buat kesekian kalinya...haaaa...bile dah jadi camtu mmg tak dapat la den nk nolong..terpaksa la bg die reda dulu..haish..tula kalo byk sgt angin;D


1 week in Malaysia sangat la tidak puas..bak kata atuk aku..tak panas lagi punggung dah nak kena balik..huhu..nak wat cane..kalo aku boss boleh la aku cuti sesuka hati aku..ni baru keje 4bulan..terima je la seadanya..tapi dalam masa seminggu tu sangat la bermakna buat aku..boleh borak2 dgn orang2 yang aku sayang..boleh melantak dengan senang hati tapi lepas tu susah hati sebab terasa badan mengembang..hehehh..pandai makan pandai la tanggung kan..boleh lepaskan gian nak drive..dan macam2 lagi la..huh gile mabeles;D
sangat la tidak menyesal aku membayar harga tiket yang bapak punye mencekik darah itew~!hehh..


tapi satu je yang macam tak best sebab tak sempat nak jumpa dgn makcik2 yang aku agak rapat sejak kecil..masing2 keje..naseb baek dapat call..dah la aritu sorang drpd makcik aku tu dapat baby baru..tambah lagi cucu atuk aku..fyi,aku nih cucu sulong sebelah mama..kalo sebelah ayah tu entah yang keberapa ntah..ramai giloss..tak larat i nak kire=p
nanti bebila kalo aku dah balik Msia pastu kumpul ramai2 kat kampung memang sangat ramai la yg bakal tidak mengenali daku okey...ermmm salah aku gak la sape soh dok gatal2 nak stay nihon nih..huhu..
pastu makcik aku cakap..
'ala Long,kene tunggu Along kawen la baru boleh kite jumpe kan..'
muahahaha...aku hanya mampu gelak berdekah dekah..
yela tuh...hihi


meh la aku tepek gambar2 yang sempat aku snap..aku nih selalu je lupe nak snap gambar padahal camera ade je dalam beg..hehhh..


::with abang n adeq::

tahun nih abang dah 10tahun adeq plak 5tahun..rase macam sekejap je masa berlalu..sumer dah besar belaka..aritu aku saje nak menyakat abang..tanye la berapa berat die kan..pastu dia jawab..

'Abang rasa kan Long,berat Abang 50 la..tak berat pon..betol'..sambil buat muke seposen..

hahahaha..gelihati aku dibuat nya..bagi aku tak kesah la badan die besar asalkan dia sehat..lagipon die memang aktif kat sekolah..maen bola la..tarik tali la..haaa..citer pasal tarik tali..minggu seblom aku balik tu dia masuk tarik tali tapi dapat no.2..pastu aku tanya nape tak dapat no.1...pastu dia jawab..

'camne nak menang..budak2 sekolah*** tu badan die lagi besar dari Abang..Abang tak larat la Long..'

hahaha...tergelak lagi aku dibuatnye...;D

adeq pulak walopon nampak kecik tapi mulut die becok..lepas tu kuat merajuk macam pompuan..hihi..

haritu die citer pasal kawan2 die kat tadika..tetiba termasuk citer die bergaduh dgn kawan die..

'aritu wani cakar muka adeq..muka adeq calar Long'

haaaa!...aku pon tanye la nape wani cakar muka die..

'yela..adeq tarik rambut die'...sambil tersengih

hahahaha...padan la..tapi dalam die bercerita dekat aku,asyik nama wani je die sebut..hehehh..

mama kata mesti ade je menda berlaku kat tadika..cikgu pon fehning kepala..muka adeq pon penah kena cucuk dgn pensel sebab kawan die amek pensel die..naseb baek tak kena mata..adeq2..

hari2 aku sangat diceriakan oleh mereka berdua nih..kalo salah sorang drpd mereka takde dalam rumah..sangat senyap okey=)


::with atuk sebelah mama::

::with nenek sebelah ayah::

::di asrama uda::

cerita pasal uda pulak..dia sekarang form4..tengah dok pulun nak pahamkan fizik n bio..huhu..ganbatte la ye..dah le belajar dalam BI..

setiap kali aku balik mesti uda akan bertambah tinggi..sekarang nih memang dia lagi tinggi dari aku la kan..haish sabor jela..setiap kali kitorang(aku,mama,uda) bersiap-siap depan cermin kalo nak gi memane..sure lambat..yela..sumer nak bersiap depan cermin yg same..kalo cermin tu besar macam cermin yg org menari-nari tu takpe la..pulak tu uda nih suke conquer bahagian depan..sah2 la aku yang bantut nih tak kelihatan di cermin..adehhh..pulak tu boleh si uda nih cakap

'naseb baek anak dara mama ade 2org je..kalo ramai berasap la depan cermin'

hehhhh..memang pon..

bila sumer dah siap..ayah plak cakap

'ayah tunggu sampai boleh sambung tido balik..penat je bangun awal'

hihi...biase la kan..pompuan kalo bersiap kena take time...setuju tak??;D

::senai airport b4 balik nihon::

::romancis la konon nye..hihi::


fuhhh...macam banyak lagi nak tulis tapi sambung esok2 la ye..;D

No comments: