Friday, August 29, 2008

|salah nombor ke?|

tadi baru je lepas call umah..alkisahnye proses calling2 tadi sangat la me'lawak'kan..tak difikir dek akal..hehhh..meh kite start story....

seperti biasa aku dial no henset mama..fyi,aku tak hapal2 lagi no mama..sungguh teruk tak?tak teruk sangat aku rase sebab no mama dah banyak kali bertukar dan aku tak larat nak ingat pastu kena tukar ingat no laen..fehning ok..(alasan..)
1st time dial tu line bz..2nd,3rd pon still tak dapat..aik,sape dok gayut nih??hatiku berkata-kata..
then kali ke-4 tu dah ok tapi apsal bunyi tone nih macam pelik..selalunye bile aku call mama ade je lagu utk ring tone..nih apsal laen?mcm line negara laen plak..sebab ape aku rase camtu?sebabnye pernah skali aku call mama tapi smpai ntah ke negara mane ntah..gaya org tu cakap mcm afghanistan?kazhastan?(ye ye je nih)..huhu..aku dah cuak dah sikit2 mase nih..lamaaaa sket baru ade org angkat..suara lelaki..

aku : hello...
lelaki itu : hello...
aku : (ish mamat mane plak nih..tak kenal pon suara nih)...ermmmm...hello..sape nih?
lelaki itu : nak cakap dengan sape?
aku : ni dekat mane nih..?(tak menjawab soklan..)
lelaki itu : ni kat Kluang..sape nih?
aku : ooo takpe la..terima kasih

terus aku letak tepon..tahu tak ape dalam fikiran aku mase tu??
hanset mama kena curik ke???tapi kalo kena curik nape org tu berani jawab call aku??
owh ini tak boleh jadi nih..terus aku call hanset ayah pulak..tapi.....
banyak kali aku call takde org angkat pon...uwaaaaaa~~!!!
ape nih???ade pape ke jadi kat umah??..
mula la aku dah risau cuak dan bimbang okeh..

then aku try lagi call no mama..tp takde org jawab..aik,mamat tu takut dah ke??aku berkira-kira dalam hati...call lagi dan lagi..akhirnya ade org jawab..suara lelaki jugak tapi lain dr suara yang tadi...

lelaki itu : hello?
aku : hello?
lelaki itu : nih sape?
aku : ermmmm....nak tanye nih no 017***** ke?
lelaki itu : aah..nih sape?
aku : nih no mak saya tapi nape orang laen jawab?nih sape?
lelaki itu : nih enchek Jasmi
aku : AYAHHHHHHH!!!!!!!!

muahahahahaaha...permainan apakah ini???
laaaaaaaaaaaaa...rupa2 nya lelaki 1st tu angah(adek lelaki aku)..mane la aku cam suara die..tak penah2 pon slame nih aku call die jawab...maji tak kenal dan tak terlintas pon difikiran aku itu adalah angah!tu la sape suroh time aku call tak penah ade kat umah...kan dah tak cam..boleh tak?..hahahaha...satu rumah gelakkan aku..siap ayah ajuk lagi aku cakap ni nombor mak saya....hahahaha...macam mane la aku boleh tak cam suara mereka ye?..suara ayah pon laen..ish,ape dah jadi dengan pendengaran aku nih??something wrong ke?adehhhhh...ntah ape2 ntah..sungguh tak patut tak cam suara ahli kluarga sendrik..malu2..ngeh3x;D




moral of the story : jangan suka pikir bukan2,korek telinga before call ok?
::syukur semuanya selamat dan sehat2 saje=)::

No comments: