Monday, December 01, 2008

|dealova:D|

hari ni dah masuk bulan Disember..lagi sebulan masuklah tahun baru..terasa cepat je masa berlalu..rasa nya baru semalam sotsugyou,pastu rasanya eh,baru haritu aku start keje..tup tup dah hampir 8bulan menjadi syakai jin..aik,macam tipu jek..tapi itula realiti nya kan..how time goes fly!

bila nak masuk tahun baru nih,mula la sana sini bertanya 'apa azam tahun baru ko?'

actually sejak datang nihon aku tak pernah ada azam yang specific...dolu2 selalu la berazam nak dapat 5A UPSR la,8A PMR la 9A1 SPM la,nak lulus JAD nanti dapat fly nihon la..korang pon sure pernah berazam lebih kurang macam tu kan kan??

tapi sekarang nih tak tahu la kenapa aku macam tak bernafsu untuk membuat azam bila tiba nya tahun baru..hihihi..korang pulak macam mane?

bagi aku azam tu tak semestinya masuk tahun baru sahaja kena ada..hari2 biasa pon kita kena ada azam..betol tak?contohnya sekarang nih aku sudah bekerja,setiap kali aku keluar rumah nak gi keje,aku berazam jangan mengantuk masa bekerja nanti,kalo mengantuk aku akan buat begini begini...tu sebagai contoh je la..

disebabkan itu la sekarang nih aku tidak menetapkan sebarang azam yang specific pada awal tahun..tapi ada orang kata jugak,kalo kita tak tanamkan azam bila masuknya tahun baru tu,makna nya kita takde matlamat sepanjang tahun tersebut..betul ke?ermmm..manusia punya pemikiran nih kan masing2 berbeda..so,tepuk dada tanya selera la..

cuma aku hanya mengharapkan agar sepanjang tahun2 yang mendatang ini aku akan lebih tabah,lebih yakin,lebih positif,lebih ceria dan tak lupa juga lebih duit..hahahaha
itu dikira azam ke?

o ye,aku juga mahu jadi orang yang tidak terlalu complicated...just be simple=)

so,apa motifnya penulisan kali nih cik jue??

hihihi..entah la..mula2 tu nak tulis pasal cepatnya masa berlalu..alih2 masuk part azam plak..nak patah balik aku dah malas..hahahaha..

memang takde talent langsung tulis benda2 berilmiah..kalo merapu meraban boleh la serahkan pada ku..heheh;D


::really need to learn how to write properly kan?=)::

No comments: