Tuesday, December 16, 2008

|dulu benci..kini suka;D|

hohoho...title cam gempaq semacam..tapi jangan tertipu ye..ni bukan entry yang jiwang ataupon entry yang bisa menusuk kalbu..hahahaha

actually aku nak membicarakan tentang sesuatu atau perkara yang dulu2 aku tak suka buat tapi sekarang nih dah jadi its-not-a-big-deal untuk aku lakukan nya..chewah..tak bleh blah betol intro nih=P

okeh,mari kita mulakan...

(1)dulu aku sanggggggaaaatttt tak suka makan sayur..kecuali kangkung dan bayam..hihihi..dan disebabkan itu juge aku selalu kena cubit dengan mama..makan memilih..kata mama..well...nak buat cemana kan kalo dah tak suka tu mana bleh paksa...sayur yang paling aku benci ialah sawi,taugeh dan bawang...eh,peria pon tak suka gak..hehe..kalo nak suruh aku makan bawang kena tumbuk or blend lumat2..jangan bagi aku nampak rupa bawang tuh..ye la kan..camne nak masak tanpa guna bawang??goreng atau rebus?oh no!..haaa yang tu aku tahu pulak..gedik kan aku dulu2...hikhikhik...sawi dgn taugeh tu takyah cakap r..memang tak sentuh langsung..

tapi.....

sekarang nih,aku boleh telan semua jenis sayur kecuali peria sahaja(wekkk,pahit!=P)..sawi dengan taugeh tu pon dah menjadi favourite..bawang tak perlu tumbuk/blend lumat2..heiki je aku telan..haaaa...fushigi desyou...aku pon rasa cam tak percaya...semua nih bermula after 3months aku kat nihon...tapi bawang tu saikin je heiki..hihihi..aku tak nafikan perubahan tu moto2 bukan datang dari diri aku sendiri..tapi ada sesuatu yang meng'influenced'kan aku untuk berubah..hahaha..bahasa rojak dah aku guna nih..

(2)dulu aku sanggggaaaaattttt tak suka makan makanan yang berunsurkan tenusu..contohnya,fresh milk,susu tepung,yogurt,cheese,mayonaise..dan sewaktu dengan nya...mungkin disebabkan inilah aku tak meninggi dengan jaya nye..hihihihii..hampes btol..tak tahu la kenapa aku tak suka benda2 nih semua..bukan aku tak cuba,tapi bila dah sampai ke tekak tu confirm nak terkeluar balik..kalo minum susu pon susu pekat yang macam cap F&N ke ape ntah tu..baru boleh telan..

tapi.....

sekarang nih,semua tu juga adalah kesukaan ku..piwitttttt=Dfyi,yogurt telah menjadi makanan harian ku sekarang nih...hebat tak??hahahaha..baru sekarang nih nak menyesal nape tak makan dari kecik..adehhhh...osoiii yo,jue chan oiiii!!yang ni pon hebat gak,kalo dulu di beri pilihan sama ada nak pilih chocolate cake or cheese cake,jangan harap la aku nak pilih cheese cake tu..pandang sebelah mata jek..but now,aku akan rasa sanggggattt susah nak pilih..kena buat pilihan dan bandingkan betol2 kedua dua kek tu..bengong tak??hihihi

(3)dulu aku sanggggaaaatttttt tak suka pakai high heels...walopon setakat 2/3cm je tumit dia..konon la tak reti pakai..kalo pakai nanti terpelecok la,kaki melecet la..tak balance la..macam2 la kan..

tapi.....

sekarang nih,dah berpasang pasang dah high heels aku...walopon tak setinggi mane tapi not bad la..daripada tak ada langsung kan..hahahaha..teringat masa mula2 pakai dulu,seksa giler!rasa nak bukak kasut tu jalan kaki ayam je..tapi berkat kesabaran dan kesungguhan ku..berjaya gak aku berjalan dengan normal..hihihihi..dan wedge heels adalah kegilaanku sekarang nih;D

ape lagi ye...haaa..kan dah takde idea dah...haish...tu je kot buat masa nih..omoidasenai la..kot2 nanti ada lagi aku tambah ye=)

so,kesimpulan yang dapat disimpulkan di sini ialah....jangan terlalu membenci kelak akan menyayangi..hahahahaha..tapi seriously teori ni boleh dipakai..kalo diterbalikkan pulak..jangan terlalu menyayangi kelak akan membenci..sayang berpada pada..boleh??hahahaha;D



:::その影響に心から感謝しています:::




No comments: