Saturday, May 23, 2009

|memori daun pisang~|


Disebabkan encik2 boss pergi Tokyo Drift kat Odaiba..maka dengan itu sepanjang hari ini aku free..maka, yeayyyy lagi!sungguh seronoksss=))

Hari ni aku nak buat karangan bergambar..maybe entry kali agak panjang..biasa lah kalo dah syok sendiri kan..lagi-lagi nak cerita memori-memori daun pisang nih..lalalalala=))






so, layannnnnn~~



ok2..sila gelak tengok gambar ni ye..aku bagi peluang kali ni jek..heheheh..actually aku tak banyak gambar masa baby..mama kata dulu makcik aku yang selalu amek gambar aku..ye la kan..zaman2 tengah famous dulu..hahaha..tapi bila aku tanya makcik aku, dia kata gambar tu banyak hilang..sebab dia banyak kali pindah2 umah..adoiii..tak boleh nak buat ape la kalo dah hilang kan..

gambar kat atas ni masa umur 5tahun kot..tu adik bawah aku, angah.masa tu dia 3tahun la kot..kitorang dulu memang rapat..ye la..beza umur pon 2tahun je pon..kalo raya mesti kitorang raya sama2 naek basikal tu..kira bapa buah rumah kitorang dah pegi..balik2 je terus kira duit raya..heheh..kecik-kecik kalo disuruh posing nak amek gambar sure aku dok diri tegak jek..lawak gile..alaaaaa..aku tahu korang pon same jek=P




gambar yang sebelah atas tu masa tadika..first time gi rombongan sekolah ke Zoo Melaka..masa tu aku ingat lagi..beria betol aku nak gi..tengok la botol air yang aku bawak tu..besar gedabak!pastu berat okayy~!tapi aku tak kesah pon masa tu..hahahha..ntah pape..dengan handbag(?)..neckbag kot..hahaha..pastu mama citer,lepas balik dari Zoo Melaka ni diorang tak larat nak dengar aku dok ulang citer benda yang sama..potpet2 jek..hahahah

gambar yang bawah tu pulak,masa darjah 1..aku jadi penolong ketua kelas masa nih..tu pasal boleh duduk sebelah cikgu..hihihi..start masuk darjah 1 ni la rambut aku asyik kena tarik je (start pakai tudung darjah 4)..tak kira la kawan2 ke cikgu ke..dengki btol..gerammmm..huhu
hahaha..gelak sat..dulu aku jadi leader tarian enang tau..tak boleh blah btol=P
tapi aku suka sangat involve aktiviti menari2 ni..seronok i cakap u..hihii..petang-petang lepas balik sekolah agama gi berlatih menari..kat umah pon berlatih sorang-sorang..pastu kena ejek dengan angah..hahah..siot jek..
ok, yang gambar bawah tu darjah 6 kot..dah start pakai tudung..tapi sangat selekeh..hehe..tak suka 'kelepet' tudung...huhu..masa tu gi beraya kat umah ustazah sekolah agama..dah berani naek bas sampai bandar..tapi kena ramai-ramai lah..masa ni pon pipi tak naek lagi..hahaha..modoritaiii~=P

gambar-gambar ni masa form 4 dan form 5 kat jasin dulu..baru aku perasan aku takde gambar-gambar dari form 1-3 kat muadzam pon..ishkk..teruk nya..=(
ni semua dengan my classmate la kan..kitorang ni kalo dah time gile..memang menggile..tapi bile time skema..skema abes..erkkk..ye ke nih..hahhaha=P

alaa..rindu la nak maen netball..series lama gile vavas la tak maen..huhuhu..rindunye!





dua gambar kat atas tu gambar kelas..haruslah skema kan..hehhe..yabai!aku ade tak ingat nama classmate ni..haaaa..sudahhhhh..tapi yang lelaki la..pompuan semua aku ingat..dont worry babe~!=))

gambar bawah; time grad..ahli-ahli blok G yang bestttt!hahahha..tapi awat la muka sedihhhh jekk??tak senyum langsung!tak bagusss nih..heheh



ok..yang ni pulak gambar masa jadi BWP yang sangat la 'berdisplin' kan..hahaha..aku pon tak tahu kenapa dulu aku nak jadi BWP ni..walhal aku tak suka ikut peraturan..ermmmm..entah lah..maybe sebab dulu aku pikir; ingat orang2 skema je boleh jadi BWP?..hahahha=P
maka nya..setiap kali meeting tu kalo aku tak kena perli adalah sesuatu yang tidak sah okay!cik lely tahu la camne keadaan aku masa tu..air mata ni cam murah gile time tu..nampak je aku ni cam ganas2 tapi very da sensitip lorrrr..adehhhhh=(



yang ni pulak masa lepas tengah tunggu result SPM..aku jadi minah kilang 2bulan lebih kot..masa ni kurus gile..bukan nak puji diri sendiri tapi kenyataan..mana tak nye kan..keje 12 jam berdiri jaga mesin..maji penat gile!first day keje ramai gak la perempuan2 laen kan..tapi second day tinggal aku dengan member aku ni je la pompuan..yang laen semua cabutsss!masa ni aku malas nak cari keje laen..so tahan kan aje lah..gambar ni diambil last day aku keje kat kilang tu..member2 aku soh cabut keje awal pastu gi makan-makan..konon nk celebrate la aku dapat masuk matrik pulau pinang..rindu plak rasanye keje kilang dulu..dengan mat2 indon,bangla,nepal,vietnam yang bapak punya ramai tu kan..oh ye,dulu aku ade peminat dari vietnam dan nepal tau..hakhakhak..kenangan btol~!=P



ni gambar masa buat persediaan nak gi Jepun kat KYPM Bangi..masa ni banyak kenangan yang perit kot aku rasa..bukan sebab perit ape pon..sebab pressure nak bagi lulus supaya boleh fly..letihhh..huhu..
tapi kalo bukan bab study seronok je..lagi-lagi kalo budak-budak jepun tu datang belajar skali dengan kitorang..walopon diorang datang sebulan je..tu pon dah cukup best..masa ni la diorang ajar perkataan2 yang tak sepatutnya..hahahha..

ok lahhh..dah penat nak type..huhu

so,korang nak bagi markah berapa ye karangan bergambar aku nihhh???=))

:berani tak letak gambar pakwe lame??hakhakhak=P:

5 comments:

-lord-lel-ly- said...

urkkkkk.......
memori ngan durian tue sgt best!!!
how i wish to turn back time!!...
ingt x..biji durian yg kiter tanam tue??
stewpid damm damm kan???
boleyh plak pikir biji durian yg x bertunas tue..nk tumbuh as pokok!!
saper laa yg wat idea bodo tue??
bestes memory laa..time mkn durian tue!!...1 kelas turun....
semata2 nk makan!!..klo x..jgn harap nk dpt kerjasama...
waaa....nk balik skolah!!

juex said...

aah la!aku lupe kita ade tanam biji durian kat bawah pokok besar tepi bukit tu kan???!!hahahhaha..
sekali tumbuh pokok!jgn memaen..hehehhe..
best kan masa makan durian nih..happy je memasing=))
tapi kita jgn lupa sedekah kan al-fatihah pada arwah rahman=(

✿Cik_Azera said...

Kite takde erk amik gamba masa pertandingan time skolah2 rendah..
hahahhaa....ingat lagi ade masuk pertandingan math, siap gune sempoa lagi...

gamba di muadzam takde? aishhhhh ko nih...ape kes jadi gitu...

juex said...

mcm xdek je gmbr mase kite kat sek rendah dulu..ko dulu pengawas kan??rase cam lawak la plak bile igt blk..heehe..

gmbr kat muadzam tak igt la aku letak mane..ade kot kat umah tu..huhuhu

cckay said...

hani ni...budak kelas 513 kat jasin dulu..ingat tak??
huhuhu..baru jumpe blog jue..
mmg kerja sane ke??
nak gambar tu...gambar skolah dulu dulu tu....