Thursday, February 19, 2009

|bile boss dah pulang~~|

Hai hai hai~~

Kita ketemu lagi~~=)
Korang jangan salah anggap okeh..i tak curik tulang pon..btol xtipu..hahaha


Actually,hari ni tak de keje pon..so boleh la aku godek2 internet..hupdate2 sket kan..
2 minggu yang lepas adalah minggu yang sangat memenatkan..penat badan,penat otak,penat hati..semua nya penat2 belaka..nak tahu sebab ape??haaaaaaa…nih semua gara2 boss dari Malaysia ade kat Jepun mase tuh..dalam masa 2 minggu tu la kena ikut diorang gi koujou2 yang buat part2/buhin2 kereta..dari area Kantou,pastu gi pulak Nagano then ke Fuji(Shizuoka)..pastu gi pulak Niigata..mane tak penat kan..tapi kalo diorang tak datang,takde can la aku nak berjalan jalan melihat alam..heheheh..semua kaisya yang tanggung..satu sen pon aku tak bayar..penat macam mane skali pon aku tetap berterima kasih pada mereka..hihihihi


So,harini mereka telah pulang ke Malaysia…sayonara..hihihi..bajet diorang tak akan datang lagi jek..huhuhu..mereka akan datang setiap bulan okeh…gilo ape..tu la nama pon dah boss..duit berkepuk kan..senang je la nak gi memane..tapi InsyaAllah kalo aku jadi kaya(berangan jek nih=P) aku tak kan jadi macam mereka..sebab2 nya tak boleh la di nyatakan di sini..kang kantoi plak kang tetiba dia terbaca ke blog aku nih..buat naya jek..heheheh..tapi korang sure boleh agak punya la sebab ape..very very kantan..hahaha


Sepanjang boss aku ada kat sini,banyak benda gak la aku belajar..especially tentang business…uish,memang businessman nih sangat komakai kan..lagi2 pasal duit..tu memang no 1 la kan..kalo tak bankrupt la diorang..btol tak??at first,aku rasa sangat la mendou kerja dengan diorang nih..ye la..aku kan otak besi,mesin2 semua tuh..bukannye otak duit macam diorang..tapi lama2 aku dapat rasakan la jugak kepentingan berotak duit seperti mereka..hahaha..


Setelah 18hari aku menceburi bidang baru nih,meh aku senaraikan perubahan2 yang terjadi…

1) Walopon balik keje lewat,aku tak rasa pressure pon untuk bangun awal keesokan harinya..tak seperti dulu yang sangat liat nak bangun pagi..

2) Aku macam tak kisah walopon keje 6 hari seminggu(sabtu keje ye)..tak rase macam beban pon..nape ek??aku pon rase pelik….

3) Makan jadi tak teratur..sekarang dah tak bawa bentou sebab tak sempat nak masak malam semalamnya..selalu nya tengahari tak makan,malam just goreng sosej/daging burger saje..

4) Kalo dulu aku tak kenal jenis kereta,tapi sekarang kena ingat nama kereta dan model nya sekali..adoiiiii..bile aku boleh ingat semua nye nih…

Tu je kot perubahan besar yang aku rasa la..yang lain2 tu just biase2 jek..
Sekarang ni pulak,mak aku dah risau2 takut aku keje kat sini lama2..dulu ayah bagi tempoh 2tahun je keje sini..tapi kalo dah tukar keje baru nih..mungkin kene enchou kan ayah kan..hehehehe

Okeh la..panjang pulak bebelan aku kali nih..almaklumla..dah lama tak menaip..rasa seronok pulak..hahaha

Till then k=))

2 comments:

✿Cik_Azera said...

nampak seronok aje anda di sana..hehehe

Anonymous said...

boleh tahan seronok jugak la..tp nnt bile keje dah byk..mgkn tidak seronok lagi..hihihi..
rajen2 keje ye cik azera=))