Friday, September 12, 2008

|ntah pape..|

Been some time i last update this blog of mine...sungguh kekeringan idea untuk membebel disini ditambah dengan penayakit MALAS...huhu..
but suddenly hari ni bleh plak terpancar cahaya kerajinan nak menulis..haish..fushigi tol=)
aku rasa nih semua gara2 politik Malaysia yang dah jadi ntah pape je sekarang nih(kankei aru kai??)...huhu..
yela..cube fikir..aku yang duduk oversea nih,tiap-tiap hari bace paper online..tak kesah la paper ape sekali pon..sebab nak tahu perkembangan Malaysia negara tercinta...nak tahu perkembangan ekonomi..harga makanan naik ke tidak..kadar kemalangan meningkat ke tidak,cuaca Malaysia bagaimana,yada yada...nanti takde la bila aku cuti dan balik Malaysia,orang tanya aku tak tahu nak jawab dan lepas tu di tuduh tak ambil tahu hal2 negara sendiri...pentingkan negara yang dulu melakukan kezaliman ke atas penduduk Tanah Melayu sahaja..huhhh..orang yang tuduh aku camni memang nak kena flying kick tau...

TAPI....

apa yang aku dapat bila aku baca paper2 tu semua???ape??
balik2 pasal politik Malaysia yang macam HAMPEH !!balik2 pasal MELAYU hina MELAYU!!...balik2 KONTROVERSI MURAHAN yang sepatutnya tak perlu di heboh hebohkan dan di politik kan!!

banyak lagi perkara yang diorang nih seharusnya/sepatutnya ambil berat..KEBAJIKAN RAKYAT semua tu macam dah tak pandang sebelah mata pon..dengan harga barang2 yang meningkat naik..lagi2 nak dekat2 nak raya ni kan..dengan suara rakyat sekarang ni tak diambil peduli..nama je rakyat bebas bersuara..chit podah!..bersuara sikit kena tahan/tangkap...huh..ade aku kena tangkap ni sebab bebas sangat menulis..hahaha..pedulik hape..blog aku!

memang la aku tak pernah mengundi lagi walopon dah sangat layak...dan orang akan kata aku nih tak layak bersuara sebab aku tak mengundi pemimpin2 tu semua..tapi kalo macam nih la keadaan nya..macam mana aku nak mengundi..aku jadik tak percaya pada mana2 parti politik..dah la moto2 aku tak suka dan tak minat kat politik nih...adoi la...buat aku bertambah benci dan meluat je..

hope sangat2 keadaan politik Malaysia akan berubah menjadi lebih baik...TOLONG LAH!!


*tetiba EMO tak tentu pasal*

No comments: