Saturday, January 30, 2010

Hari ni Uda daftar kat PJ. Ayah dengan mama agak risau.Sebab mereka tak pasti sama ada pilihan Uda tu betul ke tak.At first aku ragu-ragu gak.Ye la kan.Uda ni manja sket.Eh, banyakkk ok!!5 tahun duduk asrama pon masih 'gembeng'.Every week nak suruh ayah datang.Nasib baik la dekat.Macam mana la kami ni tak risau.Haihh.Tapi bila fikir-fikir balik, biarlah Uda belajar kat situ daripada dok saje je kat rumah.Balik-balik gaduhhhh je dengan abang dan adik.Bising gile rumah.So, aku pon cakap kat ayah dan mama, doakan je yang terbaik untuk Uda.

Semalam aku called rumah.Yang lawak nye, ayah cakap ingat kan Uda je yang 'gembeng' dalam rumah ni.Rupa-rupanya, ada orang lain gak.MAMA!hahhhah.
Ayah citer;
Mama cakap kat ayah, sorang dah la jauh, ni lagi sorang pulak jauh.Pastu mencurah-curah ayaq mata mama keluar.Ayah dah tergamam.Tak tahu nak cakap ape.Pastu masa masak pon,mama boleh mengalirkan ayaq mata.Huhuhu.Ayah kena cakap perkara-perkara yang ceria je.hehehe.

Kesian mama.Biasa la kan.Hati seorang ibu.Mudah terusik.Dah la aku dengan Uda je anak perempuan.Dua-dua duduk jauh dari family.Mana la mama tak sedih.Bukan la kat rumah tu takde orang.Abang dengan adik je dah jadikan rumah tu riuh rendah.Mungkin sebab mama takde tempat nak citer hal-hal perempuan kot.Alaaaa..perempuan kan banyak cerita.Hehehhe.

Banyak pesanan aku kat Uda tadi.Harap- harap tak la masuk telinga kanan keluar telinga kiri kan.Mahu kene debik dengan aku nanti.Huhuhu.Yup,aku memang seorang kakak yang garang.Hehhhh


Sekian,cerita di malam minggu..Adios^^

2 comments:

✿Cik_Azera said...

maksud nye...

mama ko harap ko keje aje laa di mesia..kekeke..

biar yg sangat jauh tuh jadi dekat..

juex said...

huhhuuhu...saje je buat2 x phm..tggu sket je lg..hihi