Monday, March 02, 2009

|I (Love/Hate) My Boss?|

Apsal tetiba aku nak tulis pasal boss pulak ni kan..otak tengah mereng la ni..mana tak nye..esok my boss yang kat Malaysia tu akan datang sini!aduhhhhh…tension nye kalo dia ade=((
Mereka akan berada di Nihon 2minggu..then,hujung bulan 3 nanti datang lagi..mak oiii!pressure2!

So,kitorang yang kat sini kena la buat gotong royong..tadi aku kena basuh toilet..kalo tak basuh kang esok mulut dia bising..kusai2..mentang2 la tahu kotoba nihongo sket2..tak habes2 dok cakap kusai2!Pastu dia akan cakap kat aku; Juliana,awak tolong manage office ni,bagi kemas..nanti costumer datang takde la malu…

Hello!selama ni bukan nye tak kemas pon office nih..elok je tersusun..habuk sket2 tu lumrah alam lah..nama pon office dok tepi jalan raya..bukan la aku taknak kemas2 nih,tapi sebenarnye dah kemas/lap pagi2 before start keja lagi..dia datang masa agak2 dah petang memang la dah ade habuk balik..adoiiii..pastu tak kan la aku nak dok ngelap setiap 10minit..abes tu keje yang dia soh aku buat sape nak buat?dah la bagi jam tu jam tu jugak nak soh siap..ingat aku ni ape?haish,sabor jela..

actually,I love my job but I **** my boss.banyak songeh!memang berbeda betol dengan Japanese boss aku..It’s easier to work when the boss is not around.Less distraction.betol tak??And I get more done because he is not bothering me every time I turn around.

Tapi bila aku muhasabahkan diri balik,aku sedar dia yang bayar gaji aku..so,aku kena bersyukur dengan rezeki yang diberikan olehNya..maybe ini semua dugaan bagi aku..yela,bukan senang nak jadi senang..kena banyak bersabar walopon hakikatnya aku memang panas baran..

Ya Allah,please give me strength to harness these emotions to work for positive change and help me find the strength to continue working for what is right.

6 comments:

✿Cik_Azera said...

besabar lah...
bos kekadang memang begitu...

j.u.l.i.a.n.a said...

sedang bersabar la nih..
cik ziera pon byk2 juge ye bersabar=))

Unknown said...

jue keje kaisya ape ni??

Anonymous said...

nama kaisya tu M7 Japan.kaisya nihon joint venture dgn Mutiara Motors Msia...

Unknown said...

naruhodone..jue,muz siap tny kaisya jue tu xde nk amik org meysia lg ke?die kt best gile kalo cuti ikut meysia n boleh blk raye setiap thn hehe

Anonymous said...

hehe..jue pon xtahu ade keje kosong lg ke x..mase jue masuk tu pon kebetulan ade kosong..