Friday, August 20, 2010

Bismillahhirrohmannirrohim...







sudah 2bulan tiada entry baru..suram betul..minta maaf ye..ketandusan idea untuk menghapdate..


dulu masa mula-mula tulis blog nih masa tension dengan research.tempat nih la digunakan untuk meluahkan rasa hati yang tertekan dengan progress research yang macam tak berjalan,kerisauan hati sama ada boleh grad atau tak.






itu 2 tahun yang lepas...sekarang ni isi blog pon dah macam rojak.ikut suka nak tulis apa kan.tiada yang specific.rasa macam nak tutup je blog nih.tapi takut menyesal pulak.nanti bila dah takde tempat nak tulis isi hati sibuk nak create blog baru pulak.






eh awal-awal dah membebel.hehe.






rasanya masih tak terlewat lagi nak mengucapkan selamat berpuasa kepada semua.walopon dah 10 ramadhan dah.hehehe.semoga ramadhan kali ini dapat kita penuhi dengan amal ibadah sebaik baik nya.InsyaAllah.






mari menghapdate cerita secara point-point ye=))






1) kerja sejak dua menjak nih sangat memenatkan.sebab kena banyak settlekan barang-barang untuk dihantar ke US dan UK.tapi alhamdulillah atas bantuan rakan-rakan, kerja-kerja tu dapat diringankan.sebelum puasa lagi dah settle asingkan barang-barang.start puasa dah boleh syucyu untuk buat syorui pulak.tapi sampai sekarang barang tak dapat lagi nak dihantar sebab tersangkut kat forwarder dan kastam.haih.tu la salah satu sebab penat.penat sabarkan diri dengan karenah manusia yang macam-macam.geram pon ada.sabar je la kan.






2) akan pulang ke Malaysia untuk berhari raya 2sept-20sept.tiket sudah pun dibayar.Yeay!






3) lagi 22 days.kepada yang masih belum mengetahui, itu countdown untuk hari akad nikah.Ye,saya akan bernikah pada 12 sept nanti.InsyaAllah.mula-mula macam tak nak tulis pasal perkara tersebut di sini.tapi saya rasa masih ada rakan-rakan yang membaca blog ini belum mengetahui perkara itu.untuk mengelakkan fitnah dikemudian hari,saya cerita di sini.InsyaAllah kenduri pula akan dilangsungkan pada 1 Januari 2011.






4) persiapan saya untuk nikah ni biasa-biasa sahaja.banyak yang saya serahkan pada family di Malaysia untuk uruskan.saya kena memberikan sepenuh kepercayaan kepada family saya dan family pihak lelaki.bila kami pulang ke Malaysia nanti,kami just top up apa-apa yang kurang sahaja.doakan majlis kami ini berjalan dengan lancar ye kawan-kawan.






5) selepas pulang ke jepun semula,saya kena pindah rumah lagi.haritu baru je cakap tak nak dan serik dah untuk berpindah randah ni.tapi apa kan daya.semua tu di bawah pengetahuan saya.nasib baik la pindah rumah sebelah je.tapi still penat nak mengangkut barang-barang yang bukan nye sedikit itu.huhu.






rasanya itu sahaja buat setakat ini.






rasa skema pulak entry ni.hehehe.






selamat berpuasa ya.lepas nih entah bila la nak hapdate lagi.hehe.


8 comments:

✿Cik_Azera said...

saya menunggu kepulangan mu!!!! kursus kawen dah wat lum?? haaa

juex said...

sila la tunggu..hehe..
InsyaAllah balik tu sempat nk gi kursus kawen=))

ah said...

eceh! =)

nnt uplods gmbau bebanyak tau!

jue said...

insyaAllah kalo rajin..heheh

chOcOnoKuNi said...

maneleh kalau rajen..mestila kene rajen cik jue oii..hehe..alamak pasneh kne pn jue plak..;p

jue said...

rajin ni xboleh dipaksa pksa la cik pae oiii..heheh..ko bile lagi nk dptkan title puan nih pae??

nAna ezReenA said...

cik juex..

congratsss.. tau po0n dari cik pae.. hihi~ sbb die tnye knl tak bakal hubby tuu. hehe.. terrknal plak kan =P

nway selamat menjalani akad nikah.. pesan kat cik abg, jgn smp 2-3 kali yee..

jue said...

sankyu kak nanassa=))

ooo akak kenal ye?memang mezurashi la jyosei kenal dia.hehehe

akak pon soro2 nk dpt title puan kan??oshiawaseni=))