Friday, October 03, 2008

|So who wants to steal my heart? |

ok ok..tajuk tak boleh blah btol;D

takde kena mengena dengan isi kandungan ye....hehehe

yeah harini dah 3Syawal..cepatnye masa berlalu...tapi aku tak nak citer pasal raya...no raya for me okeh...tapi masa 1st Syawal tu seriously aku rasa macam hari jumaat..semangat betol aku nak bercuti cuti weekend...mengong dah..hahahaha


actually aku nak tulis pasal pisang nih...haish sekarang ni kat Nihon bukan maen lagi glamour cik pisang nih...gara-gara satu bangumi yang memperkenalkan cara-cara DIET...salah satu nya dengan breakfast makan pisang...then nak makan banyak mana lepas tu pon no problemo...janji breakfast dengan pisang!dan konon-konon nya cara ini berkesan selepas orang yang test guna cara tu(森久美子さん) berjaya turunkan 8kilo!hohohoho...unbelievable desyou!yela..apa yang teringin nak makan,makan la banyak mana pon...tak payah excercise..tak payah pikir pasal kalori..tuptup...turun 8kilo!macam magic pulak...


dan sekarang nih harga pisang di pasaran telah naik hampir 30%!gilo ape!mahal nak mampos!kalo kat Msia orang jual 4biji pisang harga nak dekat RM10...ade sape2 ke nak beli??tutup kedai la gamak nye..huhu


kalo nak tahu,sebelom diet pisang nih dulu ade diet natto la diet kanten la...macam2 diet lagi la..dan bile cara2 diet tu glamour habisla barang2 tu jadi mahal tak hingat sampai bekalan pon tak mencukupi!tak ke melampau nama nye tu??


nak di pendek kan cerita,kisah diet pisang ni jadi hot di mana mana saje..dan tak ketinggalan juga jadi wadai kat office aku...dok pot pet pot pet...aku pon maen layan je...mana boleh gelak..aku gelak..mana aku nak kutuk..aku kutuk dalam hati..hahahaha

ni antara yang diorang dok perkatakan;


納豆、寒天、バナナ・・・ったく痩せたきゃ運動しろよ (ye tepat skali=P)


いつも普通に買って食べてる人たちにとっては本当に迷惑するだよね。 (soudesu ne)


今日スーパー行ったらバナナが3割高になってた ばかやろー(hahahaha)


納豆といいバナナといい、俺の朝食の邪魔すんなよ。 (btol2..sukati la nk mkn ape pon=P)


日本人の朝食は飯に納豆に味噌汁だろ。ちゃんと米食え、米。 (sila la mkn nasi ok)


バナナで痩せるなら、日本にメタボもデブもいなくなるね。 (tashikani)


そんなに痩せたいならアフリカ行ってこい。 (oit marah nye die..hahaha)


日本人は流行に弱いなぁ。。 (memang pon!)


最近スーパー行ってもバナナが売り切れてるのはこれのせいか。売ってても青いのばっかだし。。。ほんと勘弁。早くブーム去ってくれ。。。 (ala kejap je nih..esok2 diet cara laen plak..)




nak makan pisang tu makan la..sape larang kan..sebab pisang memang banyak khasiat nya..semua orang tahu kan..tapi kalo ade yg sekali beli sampai 5sikat ke sisir ek??(failed BM nih=P)..sebab percaya sangat diet macam tu..tak munasabah langsung...kesian kat orang lain yg memang selalu beli pisang sebab kandungan khasiatnya dan bukan sebab nak diet...huhu


lepas ni tanoshimi nak tengok diet cara ape pulak...kadang-kadang seronok tengok nihonjin ni dok ikuttttt je...orang lain buat itu,dia pon nak buat jugak..hahaha...sama jela kalo shopping...ade tu nampak orang ramai beratur kat luar kedai..dia pon ikut la beratur sama tanpa mengetahui kedai tu jual ape!!tak ke buang tebiat tu??haish...minta dijauhkan la aku terikut ikut gaya mereka nih..sungguh tak larat...hihi



*mintak2 takde nihonjin yg paham BM baca blog aku...hahaha*



No comments: